Головна

Про нас

Останній номер

Архів номерів

Статті

Замовити друкований варіант

Пожертвування

Інтернет-ресурси

Гостьова книга

Новини Церкви ХВЄ України


Актуальне запитання

Адреси церков ХВЄ та розклад богослужінь

 




Новини Церкви ХВЄ України

Педагоги-християни об’єднують зусилля заради майбутнього України

6.11. 2010. в Києві пройшла конференція педагогів-християн «Вплив педагога-християнина на духовно-моральне виховання дітей та молоді України», що була ініційована Відділом дитячого служіння Церкви християн віри євангельської України.

На конференцію прибуло більше 80 делегатів з помісних церков християн віри євангельської 14 областей України, які переважно працюють викладачами у загальноосвітніх навчальних закладах. Розпочалася конференція з проповіді та молитви: педагогів-християн благословив пастор Олександр Попчук, завідувач відділу євангелізації ЦХВЄУ. З доповідями на теми: «Біблійні принципи навчання» і «Учитель як духовний наставник» виступили методисти МАХШУ: І. Ліщук, директор загальноосвітньої школи у Києво-Святошинського району та І. Жабровець, заступник директора приватної школи в м. Дніпропетровську.

Учасники конференції познайомилися з діяльністю таких організацій, як Міжнародна асоціація християнських шкіл (Раймонд ЛеКлер), Волинська обласна асоціація педагогів-християн (О. Гаврисюк), Громадська рада при Міністерстві освіти та науки України (Ю. Решетніков), журнал «Слово вчителю» (І. Плива0.) З навчальними програмами та посібниками по християнській етиці присутніх ознайомила О. Гаврисюк, яка є співавтором підручників для 5 класу початкової школи.

Під час конференції учасники мали можливість обмінятися власним досвідом щодо можливостей та способів впливу педагога-християнина на духовно-моральне виховання дітей та молоді. Підсумком конференції стало Звернення педагогів-християн до Голови громадської ради при МОН щодо існуючих проблем в начально-виховному процесі ЗНЗ, які негативно впливають на духовність і мораль підростаючого покоління, де висунуто ряд пропозицій, котрі сприятимуть оптимізації процесу духовно-морального виховання. Завершилася конференція молитвою пастора Б. Левицького, завідувача відділу молодіжного служіння ЦХВЄУ.

«Багато педагогів свідкували про те, що отримали духовне підкріплення та зміцнення у служінні Богові серед педагогічних колективів і учнів ЗНЗ. Поступали пропозиції, щоб подібні конференції проводилися щорічно (під час осінніх канікул) та запрошувати до співпраці педагогів з різних євангельських християнських церков, створивши всеукраїнську асоціацію педагогів-християн» — сказала Лариса Оніщук, завідувачка відділу дитячого служіння ЦХВЄУ.


Голові Громадської ради при МОН України
з питань співпраці з Церквами
та релігійними організаціями
Марущенку В.С.

Звернення
учасників конференції педагогів-християн

В зв’язку з поширенням багатьох негативних тенденцій серед дітей і молоді нашої країни, які деструктивно впливають на особистість або несуть загрозу їхньому життю: алкоголізм, наркоманія, жорстокість серед школярів, суїцид, проституція серед неповнолітніх, низький рівень успішності, зростання злочинності, т.і., 6 листопада 2010р. Всеукраїнським союзом церков християн віри євангельської було проведено конференцію для педагогів-християн на тему: «Вплив педагога християнина на духовно-моральне виховання дітей та молоді України».

Педагогічна громадськість церков християн віри євангельської, живучи на початку ХХІ століття та бувши задіяною до виховання підростаючого покоління, занепокоєна зниженням рівня духовно-морального виховання дітей та молоді. Як педагоги-християни вважаємо за необхідне більше уваги приділяти духовному та моральному вихованню дітей і молоді через викладання уроків християнської етики, інтеграцію в навчально-виховний процес традиційних духовних, моральних та культурних християнських цінностей.

Здається, що в останні роки заговорили про духовність суспільства й почали діяти набагато більше, як це було в період Радянського Союзу: відкрилися двері шкіл для проведення уроків з християнської етики, почалися складатися програми, видаватися підручники і т.п. Проте у цей час свободи й демократії вважаємо своїм обов’язком, як люди причетні до виховання майбутнього країни, зауважити деякі проблеми, що мають місце в школах і негативно впливають на духовно-моральне виховання учнів, а саме:

- Утворюється дивний конгломерат: з українського національного, язичницько-поганського і християнського аспектів у культурі і подається це через ЗМІ.

- Матеріали багатьох сучасних підручників містять суб’єктивну позицію автора: виникнення світу в процесі еволюції, походження людини від мавпи.

- Щодо профілактики шкідливих звичок та пропагування здорового способу життя серед учнів навчальних закладів часто поширюється інформацію про те, як користуватися різними контрацептивними засобами, але мало наголошується на морально-етичну сторону проблеми: дошлюбна стриманість, шкідливість раннього статевого життя, взаємна відповідальність у стосунках осіб протилежної статі, т.і.

- Невизнання дипломів випускників НУ «Острозька академія» факультету релігієзнавства, як вчителя християнської етики та позбавлення їх можливості викладати цей предмет.

- Низька зацікавленість адміністрації шкіл, районних та обласних відділів освіти у введенні християнської етики (проблема з виділенням годин для факультативу), а вчителі християнської етики мало звертаються з проблемами, що виникають в процесі введення і викладання предмету ХЕ, через острах втратити робоче місце.

- Недостатня поінформованість вчителів та батьківської громадськості про можливість введення уроків християнської етики.

Пропозиції стосовно християнської етики:

- Пропонуємо МОН зобов’язати обласні, районні, міські відділи освіти та адміністрацію ЗОШ завчасно інформувати про проведення курсів по підготовці вчителів християнської етики (є випадки коли інформація поступає із запізненням, а також директори не відпускають вчителів на курси християнської етики, то ж останні їдуть за власні кошти).

- Розпочати навчання у дошкільних закладах, ввести у програму дошкільної освіти заняття з християнської етики.

- Розробити навчальну програму з християнської етики для вищих навчальних закладів та ввести у дію.

- Запроваджувати в навчальні плани ПТУ, ліцеїв, коледжів предмету з християнської етики.

- Зобов’язати директорів загальноосвітніх шкіл, при наявності заяв батьків, виділяти години на викладання християнської етики.

- Сприяти введенню курсу християнської етики в інваріативну частину та призупинити скорочення варіативної частини навчальних планів за рахунок скорочення предметів духовно-морального спрямування.

- Наголошувати для вчителів християнської етики, що уроки ХЕ повинні носити позаконфесійний характер, також вони поважати права дітей на вибір і їх світоглядну позицію та не розділяти дітей на «своїх» і «чужих» за конфесійною приналежністю батьків.

- Пропонуємо МОН більш детально інформувати районні, міські та обласні відділи освіти про умови проведення на базі НУ «Острозька академія» таких заходів як Учитель року з християнської етики, Конкурс знавців Біблії серед учнів християнської етики (школи недостатньо поінформовані, або інформація поступає запізно).

Стосовно різних предметів:

- Запровадження на рівні держави друкування підручників, зошитів, щоденників для ЗНЗ із використанням ілюстрацій позитивної тематики і корисної інформації: висловлюванням відомих людей, Біблійних цитат, та заборонити ілюстрації потвор із фільмів жахів, оголених жінок/чоловіків, т.і.

- Пропонуємо замінити підручник «Англійська мова» 9кл., автор Карпюк, який несе ідеологічний негативізм: розповідає про різні молодіжні угрупування, тату, використовується сленг. Вивчаючи теми, самі учні дивуються неякісному учбовому матеріалу.

- Пропонуємо на одному із засідань Громадської ради розглянути матеріали з підручників біології 9кл. щодо достовірності інформації про протизаплідні засоби та профілактичні заходи проти хвороб, що передаються статевим шляхом (Тема 10. Розмноження та розвиток людини, Біологія: Підруч.для 9кл.ЗНЗ. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2009р., авт..колектив Степанюк А., Міщук Н., Гладюк Т., Жирська Г., Барна Л.).

- Пропонуємо вилучити з підручників «Біологія» 9кл., автор. колектив Степанюк, Міщук, вид-во «Підручники і посібники», Тернопіль - 2009р. та «Основи здоров’я» 9 кл. автори Тагліна О.В. і Кузьміна І.Ю., вид-во «Ранок», Харків - 2009р. речення, в яких сказано, що презерватив є одним із засобів застереження від ВІЛ та СНІДУ.

Просимо членів громадської ради розглянути існуючі проблеми, щоб запобігти їхньому розвитку і поширенню у школі, суспільстві, а також врахувати побажання і пропозиції учасників конференції педагогів-християн щодо покращення духовно-морального виховання молодого покоління з метою зміцнення та розквіту української держави.

За дорученням учасників конференції,

Лариса Оніщук, член Громадської ради при МОН від ВСЦ ХВЄ

Джерело: www.uupc.org

Українська християнська поезія