Головна

Про нас

Останній номер

Архів номерів

Статті

Замовити друкований варіант

Пожертвування

Інтернет-ресурси

Гостьова книга

Новини Церкви ХВЄ України


Актуальне запитання

Адреси церков ХВЄ та розклад богослужінь

Благовісник у Фейсбуці



Актуальне запитання

Чи можливе спасіння лише через віру,
чи через віру і діла?

Напевно, це найважливіше питання всієї християнської теології. Це питання стало причиною Реформації – відділення протестантів від Католицької Церкви. У цьому питанні полягає ключова відмінність між біблійним християнством і більшістю «християнських» культів. Чи можливе спасіння лише через віру, чи через віру і діла? Я спасаюся лише завдяки вірі в Ісуса, чи ж мені необхідно вірити в Ісуса і робити певні справи?

Питання «віра чи віра+діла» ускладнюється деякими важкими для розуміння біблійними текстами. Порівняйте Римлян 3:28 і Галат 3:24 із Якова 2:24. Деякі вбачають протиріччя між Павлом (спасіння лише через віру) та Яковом (спасіння через віру та діла). Насправді, немає жодних розбіжностей між Павлом і Яковом. Єдина розбіжність, на якій наголошують деякі люди, стосується зв’язку між вірою й ділами. Дійсно, Павло категорично стверджує, що виправдання здійснюється лише через віру (Ефесян 2:8-9), в той час як Яків каже, що це можливо через віру і діла. Ця очевидна проблема розв’язується при глибшому дослідженні, про що саме говорить Яків. Він спростовує поширене в той час переконання, що людина може мати віру, не роблячи при цьому жодних добрих учинків (Якова 2:17-18). Апостол наголошує на тому, що справжня віра у Христа веде до змін у житті і до добрих діл (Якова 2:20-26). Яків не каже, що виправдання здійснюється через віру і діла, а що людина, яка справді виправдана вірою, буде чинити добрі діла у своєму житті. Якщо хтось заявляє, що повірив, але не робить у своєму житті добрих учинків, то швидше всього, він не повірив щиро у Христа (Якова 2:14,17,20,26).

Павло пише про ці ж речі у своїх посланнях. Добрі плоди, які віруючі мають приносити у своєму житті, перелічені в Галат 5:22-23. Відразу ж після згадки, що ми спасенні через віру, а не через діла (Ефесян 2:8-9), Павло повідомляє, що ми були створені для добрих діл (Ефесян 2:10). Павло очікує від відродженого життя стільки ж, скільки і Яків: «Отож, хто в Христі, той нове творіння; давнє минуло, – ось постало все нове!» (2 Коринтян 5:17). Яків і Павло не суперечать один одному в своєму вченні про спасіння. Вони підходять до одного питання з різних боків. Павло просто наголошує, що виправдання здійснюється лише через віру, в той час як Яків звертає увагу на те, що віра у Христа веде до добрих учинків.

Таким чином, спасіння ми отримуємо лише через віру в Ісуса Христа як особистого Спасителя, а добрі діла, які ми робимо, є підтвердженням того, що ми отримали спасіння та народження згори і діємо згідно нашої нової природи. З другого боку відсутність добрих діл говорить про те, що людина, скоріше всього, не отримала прощення та виправдання через віру.

Читать статью на русском языке

 

Українська християнська поезія