Головна

Про нас

Останній номер

Архів номерів

Статті

Замовити друкований варіант

Пожертвування

Інтернет-ресурси

Новини Церкви ХВЄ України


Актуальне запитання

Адреси церков ХВЄ та розклад богослужінь

 




Віра та життя

Свобода бути особистiстю

Який же Він великий і різноманітний, наш Господь!!! Жодна людина не спроможна відобразити Його ПОВНІСТЮ таким, яким Він є!

Ви бачили своє відображення в дзеркалі? Воно злегка змінюється в кожному новому дзеркалі: буває більш ширшим чи вищим, більш мутним чи чітким, із зеленуватим, синюватим чи жовтуватим відтінком — залежно від якості, віку чи складу матеріалу, з якого зроблено дзеркало. Відображення у воді відрізняється від того, що ви бачите на полірованому капоті «Мерседеса» чи на скляній вітрині магазину. А зайди в кімнату кривих дзеркал — там себе ТАКИМ побачиш! Мама не впізнає! Але головне — ЖОДНЕ дзеркало не може одночасно відобразити нас спереду і ззаду, показати в анфас і профіль. Щоб відобразити те, що всередині (хоча б кутній зуб) — взагалі потрібно буде дуже приловчитися!

Ми — ті самі дзеркала і відображаємо Бога тільки в міру власних сил і здібностей. Хтось краще, хтось гірше, а хтось — геть на перекіс. Та головне, через нашу обмеженість жоден з нас не може одночасно відображати Божу любов і справедливість; Його всемогутність і благодать; Його здатність одночасно бути скрізь — і перебувати в кожному із нас. Кожному персонажу Біблії Він з’являвся з особливим Своїм ім’ям, що відкривало одну із багатьох граней Його єства: Бог Творець, від початку Сущий, Спаситель, Месія, Отець, Суддя живих і мертвих… Одного разу я вирішила порахувати всі імена, якими Він намагався описати Самого Себе людям — на п’ятисотому залишила цю затію. Він КОЖНІЙ людині відкривається по-своєму.

Власне, тому і суперечок і думок так багато. Так, наче загін мурашок спробував описати слона, але кожен з них міг бачити і відчувати лише щось одне: шершаву шкіру, жорсткі волоски, тверду поверхню бивня…

Кожен із нас відображає Бога по-своєму, причому саме ту частину Його єства, яку Господь йому відкрив і він зміг пізнати. Тому — НЕМАЄ двох ОДНАКОВИХ відображень Бога, немає двох однакових людей! Всі абсолютно ексклюзивні і як творіння, і як відображення Боже.

Якщо подивитися на питання з чисто практичного боку, то побачимо ще більш вражаючі речі. Віруючі люди, які, на думку обивателя, мають бути абсолютно ідентичними клонами, насправді досить різноманітні і багаті як за характером, так і за зовнішністю. У них і внутрішнє життя багатше, і коло спілкування ширше в багато разів (я маю на увазі ВІРУЮЧИХ, а не тих, хто намагається ВИДАВАТИСЯ віруючими, підроблюючись під зовнішні атрибути віри). Вони не бояться бути самими собою — тими ексклюзивними особистостями, якими їх створив Люблячий Батько! А ось мирські люди, які шалено захищають свою ідентичність, насправді всі однакові, як іграшкові солдатики. Набір занять — стандартний, цілі — усереднені, поведінка — відповідно до прийнятого у відповідній групі кодексу… Найменша спроба сказати або зробити те, що думаєш, насправді припиняється моментально і рішуче: порушника просто виганяють зі своєї спілки і він змушений знову старанно ламати себе, пристосовуючись до нового товариства. Навіть у компанію бомжів так просто не ввійдеш, якщо ти не знаєш їхніх порядків і «пристойностей»! Відмінник чи двієчник, переможець чи невдаха, депутат чи доярка — однаково ризикуєш миттєво стати ізгоєм у власному середовищі! З першого погляду люди негайно оцінюють тебе і вносять у відповідну категорію — тому одяг мирської людини старанно продуманий і підібраний, марка і колір автомобіля вивірені до дрібниць, а модель телефону змінюється залежно від того, якого статусу досяг його власник. Навіть жінку або чоловіка міняють, особливо не роздумуючи, якщо «дружина» перестає відповідати бажаному соціальному статусу її «половинки»!

Діти Божі вільні в цьому плані, як і у всьому іншому. Вони мають головну свободу — споконвічну, невід’ємну свободу бути самим собою! Свободу бути ОСОБИСТІСТЮ.

Олена МОКРЕНЧУК,
www.ellencrist.livejournal.com

"Благовісник", 4,2010

Українська християнська поезія